• Fragt fra 39,-
  • Fragtfri over 499,-
  • Levering 1-2 hverdage

Handelsbetingelser

1. KØB HOS ZOPHIE & OLIVER

Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Zophie & Oliver, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Zophie & Oliver.

Zophie & Oliver opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvis intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
•  valutaændringer
•  force majeure
•  leveringssvigt
•  afgiftsændringer
•  udsolgte varer og trykfejl

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

En bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på www.zophie-oliver.dk

Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

5. LEVERING

Varer der skal leveres med GLS og er bestilt inden kl. 13.00 på hverdage, afsendes samme dag.

Varer der skal leveres med Post Danmark sendes 1.  hverdag efter bestilling.

Varer købt i lørdag og søndag afsendes mandag.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Zophie & Olivers grossister.

6. Fragt

Ønsker du at få din pakke leveret til en GLS pakkeshop er der fri fragt hvis du handler for mere end 499 kr. Handler du for mindre end 499 kr. koster det 39 kr.

Ønsker du at benytte Post Danmark er prisen for at få sendt varen 59 kr.  

7. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 13 samme dag, som bestillingen er foretaget.

8. BETALING

De mulige betalingsmåder er:

.  Mobile pay
•  Dankort
•  Master
•  Maestro
•  Mastercard secure code
•  JCB
•  American express
•  Visa
•  Kontant (kun butikssalg)

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

9. REKLAMATIONSRET

På alle varer købt hos Zophie & Oliver, yder vi den efter Købeloven gældende 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden 24 måneder efter varens modtagelse. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden.Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af  fejlagtig brug af produktet eller slidtage. Reklamationsretten betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og vare. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.  

Ønsker du at reklamere over et produkt kan du personligt indlevere det i vores butik eller sende produktet til:

Zophie & Oliver
Jernbanegade 8
4600 Køge

Sammen med produktet skal du vedlægge kopi af faktura eller bon, samt brev som tydeligt angiver fejlen/manglen, dit navn, adresse, telefon nr. og mailadresse.

Reklamationsbehandlingen tager ca. 1 uge fra vi har modtaget varen.

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Zophie & oliver, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Zophie & Oliver ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.


KØBEREGLER

1. Garanti
2. Ombytningsret
3. Rimelig tid
4. Formodningsreglen.

1. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

2. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reperation.

3. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

4. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.


Fortrydelsesret

DEN LOVPLIGTIGE 14 DAGES FORTRYDELSESRET
1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er du i tvivl

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Zophie & Oliver ud fra en mulig salgsværd

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Zophie & Oliver, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Zophie & Oliver returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
•  De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
      •  I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan    returnere varen til Zophie & Oliver.
•  De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Zophie & Oliver.
      •  I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Zophie & Oliver.
•  De kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage.
Retur adresse er følgende:

Zophie & Oliver
Jernbanegade 8
4600 Køge

Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Zophie & Oliver. Beløbet returneres til deres konto inden 3 dage. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Zophie & Oliver anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Zophie & Oliver. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Zophie & Oliver.

3. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Zophie & Oliver skal være forsvarligt indpakket.

Zophie & Oliver anbefaler, at varen returneres via Post Danmark eller GLS, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks eller GLS' system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Zophie & Oliver. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

4. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Zophie & oliver, at De retter henvendelse til info@zophie-oliver.dk eller på telefon 56636976


Om Zophie & Oliver

Zophie & Oliver er en af Danmarks førende teenage butikker, til piger og drenge i alderen  8-16 år, med særlig fokus på de 10-14 årige. Vi har alle de fede mærker til de unge, her i blandt Hound, Costbart, Ralph Lauren,  Björn Borg, Native, Petrol, Lacoste, Converse , Say So,  Levis,  D-xel, Queenz og mange flere. Zophie & Oliver er en ren tweenshop der hele tiden er opdateret med de nyeste trends. Du kan finde Zophie & Olivers fysiske butikker i Jernbanegade 8, 4600 Køge . Besøg os! Det er en oplevelse værd!!

KUNDESERVICE

Hvis du har spørgsmål vedrørende en ordre eller nogle produkter kan du kontakte os på: info@zophie-oliver.dk. Vi har telefontid mandag-fredag mellem 10.00- 18.00

Åbningstider butikker

  • Mandag - fredag: 10:00 -18:00
  • Lørdag: 10:00 -15:00
  • Søndag i måneden: 10:00-15:00

Kundeservice

Hvis du har spørgsmål vedrørende en ordre eller nogle produkter kan du kontakte os på: info@zophie-oliver.dk
Vi har telefontid mandag-fredag mellem 10.00- 18.00

Copyright - Zophie & Oliver   |   Jernbanegade 8   |   4600 Køge   |   56636976   |   info@zophie-oliver.dk
Tilmed Z&O Kundeklub
Tilmed Z&O Kundeklub
0 varer i kurven